شنبه ۲ آذر ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۶
۰ نفر

محمدباقر قالیباف: «بسیج، میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت‌یافتگان آن نام و نشان در گمنامی و بی‌نشانی گرفته‌اند.»

امام خمینی ره سلام بر شهیدان و گلگون‌کفنانی که به حیات جاودانه رسیدند. سلام بر امام شهیدان که با حرکت عظیم انقلابی خود پاک زیستن را به ما آموخت.

امامی که یکی از گنجینه‌های معنوی بی‌پایان را برای کشور، ملت و انقلاب ما به‌یادگار گذاشت. بسیج گنجینه پایان‌ناپذیر این انقلاب است. بسیجی، ادامه‌دهنده راه امام و شهدا در مسیر سعادت و کمال است و این راه را در پرتو ولایت می‌پیماید.

بسیج به‌معنی حضور و آمادگی در همه شرایط است هرجا وظیفه‌ای باشد، انسان بسیجی در میدان آن وظیفه، حاضر است و هرجا خطری انقلاب را تهدید کند بسیجی با تمام وجود آماده جانفشانی کردن است. بسیج مظهر ارزش‌های فعال و زنده یک جوان مؤمن است.

بسیجی بلند همت است. خواسته‌های او بزرگ و در حد اعتلای کشور است.

هفته بسیج، هفته بزرگداشت ارزش‌های اسلامی است؛ ارزش‌هایی که در هیچ‌‌جای دنیا مثل آن نمی‌یابیم.

صفا، خلوص، ایثار، ازخودگذشتگی، فداکاری، معنویت، عشق و محبت از بارزترین خصوصیات بسیج و بسیجی است. هفته بسیج هفته بزرگداشت این حقایق و ارزش‌هاست. این هفته تمام می‌شود اما حقیقت بسیج، زنده است و یاد و بزرگداشت او تمام‌نشدنی است.

بسیج منحصر به مجموعه خاصی نیست، بسیجی بودن مختص بعضی از افراد نیست بلکه بسیج یک حرکت منطقی و عمیق اسلامی است که منطبق بر نیازهای روز جامعه است.

بسیج یک فرهنگ متعالیه است و همانگونه که رهبر فرزانه‌مان فرمودند: «فرهنگ بسیجی، فرهنگ معنویت و شجاعت و غیرت و استقلال و آزادگی و اسیر خواسته‌های حقیر نشده است.»

همه ما باید بسیجی باشیم و در راستای اعتلای فرهنگ بسیجی کوشش کنیم و یادمان باشد آن روزهایی که سختی و مشکلات از هر سو بر کشورمان تحمیل می‌شد، همه‌مان بسیجی بودیم و به بسیجی‌بودنمان افتخار می‌کردیم.

اگر امروز هم بخواهیم از مشکلات رهایی یابیم باید همه بسیجی باشیم، بسیجی فکر کنیم و بسیجی عمل کنیم و باز هم به بسیجی بودنمان افتخار کنیم.

کد خبر 69021

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز